fbpx

Τι είναι το Storytelling Copywriting, και η σχέση του με τα Brands

Μάι 5, 2022 | Content writer, SEO, Storytelling Copywriting, Δημιουργία Κειμένων

Το storytelling copywriting ξεκινάει από πολύ παλιά. Υπάρχει άνθρωπος που δεν τρελαινόταν ως παιδί να ακούει παραμύθια; Που δεν νανουρίστηκε ή δε νανούρισε παιδί ή ανίψι; Που δεν αφέθηκε στη γοητεία ενός όμορφου παραμυθιού ή μιας συναρπαστικής ιστορίας; Που δεν ταξίδεψε και δεν έπλασε κόσμους υπέροχους μέσα από αυτά τα ταξίδια της φαντασίας; Τι είναι αυτό που έχει τη δύναμη να το κάνει όλο αυτό; Το storytelling.

 

Η δύναμη του storytelling

Το storytelling είναι αυτό που κάνει τον άνθρωπο να αναρωτηθεί: «Για φαντάσου να…» Φαντάσου να έκανα αυτό το ταξίδι, να είχα αυτό το προϊόν. Πώς θα αισθανόμουν; Και ξέρει ότι θα αισθανόταν υπέροχα γιατί μόλις το είδε μπροστά του να συμβαίνει.

Στο storytelling δεν υπάρχουν δυσκολίες και αμφισβήτηση. Όλα θα γίνουν όπως πρέπει τελικά γιατί τα εμπόδια θα ξεπεραστούν και το καλό θα θριαμβεύσει. Θέλει κι ο επισκέτπης να ζήσει αυτό που είδε, θέλει αυτήν την πραγματικότητα και είναι διατεθειμένος να πληρώσει γι’ αυτό. Κι όλα αυτά δε χρειάζεται να έχουν τη διάρκεια ενός μυθιστορήματος.

Το storytelling μπορεί να χωρέσει στην περιγραφή ενός προϊόντος ή σε μια αφίσα. Μπορεί να είναι 1168 σελίδες όπως το «Πόλεμος και Ειρήνη» του Τολστόι ή οι 5 λέξεις του τίτλου του παιχνιδιού «Πέφτει η νύχτα στο Παλέρμο».

 

Οι βάσεις του copywriting

Τι είναι αυτό που μετράει στο storytelling; Είναι το πόσο ακαταμάχητο είναι το σενάριο και ο τρόπος επικοινωνίας του μέσω του copywriting. Ταυτόχρονα, το copywriting υπακούει σε συγκεκριμένες αρχές για τη σωστή δημιουργία κειμένου, οι οποίες κρύβουν μέσα τους δεκαετίες σοφίας και επαγγελματικής πείρας. Κρύβουν βαθιά γνώση του τι ζητάει το κοινό και πώς να του το δώσει. Το πώς θα του επικοινωνήσουν τι ακριβώς πρέπει να κάνει, και να το οδηγήσουν σε αυτή ακριβώς την πράξη.

Με άλλα λόγια, θα πραγματοποιήσουν μια μετατροπή μεταξύ της παρότρυνσης και της πράξης. Το storytelling copywriting είναι η επαγγελματική μέθοδος που μετουσιώνει τις λέξεις, τα φραστικά σχήματα και τις λογοτεχνικές μορφές σε ιστορίες που μετατρέπονται σε πωλήσεις, είτε προϊόντων είτε υπηρεσιών. Αυτό που χρειάζεται να θυμόμαστε είναι ότι η ιστορία που εξελίσσεται φτιάχνεται για τα μάτια και τα αυτιά του κοινού, και όχι για την προσωπική μας τέρψη.

Ακόμη κι αν η ιστορία που μοιραζόμαστε είναι η δική μας ιστορία. Ο στόχος είναι να εμπνεύσει και να γεννήσει το αίσθημα της εμπιστοσύνης μέσα από την αφήγηση του πώς ξεκίνησε ένα brand, τι το παρακίνησε, και τι το κράτησε δυνατό και όρθιο στις φουρτούνες.

 

Branding storytelling

Σε όλα αυτά βασίζεται το branding storytelling για κάθε προϊόν και υπηρεσία. Συντομεύει τη διαδρομή για να κάνει τα brands να ξεχωρίζουν και πετύχουν τους στόχους τους. Γιατί κάθε προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρουν θέλουν να είναι ποτισμένη από αυτή την ενέργεια που τα κάνουν μοναδικά. Το κάθε brand μπορεί να προσθέσει άνετα τη διαδρομή του στις ιστορίες που μοιράζεσαι με τους επισκέπτες για να συνδεθεί με το κοινό και το στοχευμένο πελατολόγιό του.

Σταδιακά, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να ακολουθήσει και να ταυτιστεί με το brand και κατ’ επέκταση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Γι’ αυτό θεωρούμε το storytelling, δηλαδή την αφήγηση μιας ιστορίας, μια μορφή τέχνης. Αφορά τη σύνδεση μεταξύ του δημιουργού περιεχομένου και του παραλήπτη περιεχομένου. Οι content writers χρησιμοποιούν το copywriting για να κρατήσουν ζωντανή τη σύνδεση με το κοινό. Το storytelling copywriting επιτρέπει στο μάρκετινγκ να κρατήσει το κανάλι των πωλήσεων ζωντανό μέσα στην επικοινωνία.

Το SEO copywriting και το content creation συνθέτουν το πεδίο δράσης για μία ευχάριστη εμπειρία περιήγησης και customer experience των επισκεπτών. Η ευχάριστη εμπειρία περιήγησης (UX) είναι από τα πιο σημαντικά σημεία για να παραμένουν οι επισκέπτες όσο γίνεται περισσότερο στο website ή το eshop κάθε εταιρείας ή brand.

 

Οι πελάτες αγοράζουν εμπειρίες

Όταν πρωτοξεκίνησα στο μάρκετινγκ, πριν από 30 χρόνια, αυτό που μαθαίναμε ήταν ότι ο πελάτης δεν αγοράζει μόνο το προϊόν, αγοράζει το lifestyle, αγοράζει την ιδέα και την αξία πριν από το προϊόν. Σήμερα πλέον μπορούμε να πούμε ότι ο πελάτης αγοράζει και την ιστορία μαζί με το προϊόν. Ειδικά τώρα, που έχουμε μπροστά μας το Web3 και το Metaverse, η επένδυση στο SEO copywriting είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη.

Ας την κάνουμε λοιπόν αυτή την ιστορία τόσο συναρπαστική που ο επισκέπτης να μην μπορεί να αντισταθεί και να γίνει πελάτης μας.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να δημιουργήσουμε για εσάς το κατάλληλο περιεχόμενο που θα αυξήσει τις πωλήσεις σας.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ